Rowery elektryczne z napędem centralnym – co trzeba wiedzieć

Rowery elektryczne z centralnym silnikiem łączą największe zalety przedniego i tylnego napędu, dlatego też warto dokładnie im się przyjrzeć. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla tych osób, które chcą poznać największe atuty centralnych silników w rowerach elektrycznych.

Co warto wiedzieć?

Centralny napęd i baterie zamontowanie w ramie zapewniają równomierne rozłożenie masy. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że rowerzyści nie mają żadnych ograniczeń. Przy takiej konstrukcji można postawić nie tylko na zintegrowane przerzutki, ale również na popularny napęd 1×11.

Dla większości rowerzystów największą zaletą silników centralnych w rowerach elektrycznych jest jednak to, że dzięki połączeniu z tylną przerzutką można dostosować idealnie moment obrotowy przekazywany na tylne koło. Dzięki takiemu mechanizmowi będzie można bez żadnego większego problemu wjechać nawet na bardzo stromy podjazd.

Warto wspomnieć także i o tym, że nowoczesne silniki centralne mogą pochwalić się wysokim momentem obrotowym. Rowery elektryczne Kraków tego typu będą idealnym wyborem dla tych osób, które w pierwszej kolejności cenią sobie porządne przyśpieszenie.

W jakich rowerach stosuje się napęd centralny?

Napęd zlokalizowany centralnie najczęściej można spotkać w przypadku popularnych rowerów górskich z przednią albo pełną amortyzacją. Mowa tutaj między innymi o rowerach enduro, które w Polsce zdobywają coraz większą popularność. Rowery tego typu skierowane są do tych osób, które lubią zmagać się z dość ciężkimi trasami.

Silniki montowane są zazwyczaj w okolicy korby, dzięki czemu łatwiej jest balansować na zakrętach. Pamiętać należy jednak o tym, że tego typu rozwiązanie może znacząco przeszkadzać w trakcie pokonywania przeszkód na wymagającym górskim terenie.

Czy każdy rower nadaje się do napędu centralnego?

Rowery elektryczne z napędem centralnym mogą posiadać dowolne koła, dlatego też nie wymagane są specjalne piasty albo szprychy. Ściąganie i zakładanie napędu jest zdecydowanie prostsze niż w przypadku konkurencyjnych rozwiązań.

Pamiętać należy jednak o tym, że rowery elektryczne Kraków muszą posiadać specjalną ramę i konkretnego rodzaju korby. Rower elektryczny powinien być wyposażony dodatkowo w specjalny czujnik wyłączający wspomaganie w trakcie zmiany przerzutek.

Centralne umiejscowienie jednostki napędowej oferuje niemal identyczne odczucia jak w przypadku zwykłej jazdy na rowerze górskim. Niestety umiejscowiony centralnie silnik powoduje zdecydowanie szybsze zużycie łańcucha, zębatki i kaset.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://agasport.com.pl/elektryczne-cat-96 rowery elektryczne Kraków.